Ultima modifica: 26 novembre 2017

CLIL

Logo CIL

Visualizza tutto »

Ultimi 5 articoli pubblicati in "clil"

26 Lug 2018 What’s about Oceania?

Do you know how many countries are in Oceania? Which are their capital cities? Discover Oceania with us!

26 Lug 2018 Ka mate! Ka ora! Terrifying CLIL experience

Tha Haka is a war dance of ancient Maori people. It is a dance performed by a group with tongue profusions, vigorous movements and rhythmic body slapping. It looks like terrifying, but it is also funny. We learnt the Haka dance at school, during the Geography lessons. Learning kamate haka is not easy, because there    »

26 Lug 2018 CLIL – Oceania’ s facts

Anche quest’anno alcune lezioni di geografia sono state svolte in inglese in modalità CLIL. L’argomento scelto in 3^C è stata l’Oceania e i ragazzi si sono cimentati nello studio di questo continente attraverso modalità coinvolgenti e nello stesso tempo impegnative che li hanno portati a cimentarsi nell’esposizione delle proprie ricerche in lingua straniera, ma anche a    »